torsdag 14 juli 2011

Besök på Quilt Passion

Förra fredagen var en väninna från Stockholm på besök och vi passade på att åka ut till Åsa i Mörarp. Det var ju 30% på många av hennes tyger så dess fick följa med hem + en bok om Log-Cabin av Marti Michell. Vad jag ska sy av tygerna har jag inte bestämt men bra-att-ha-tyger får man inte för mycket av. Ett Log-Cabintäcke har jag länge velat sy så jag hoppas jag snart kommer till skott.


Idag flög barnbarnet tillbaka till Stockholm efter några dagars trevligt besök. Tyvärr har inte vädret varit så bra så det blev endast 1 baddag så igår passade vi på att åka över till Helsingör, gick och strosade och var och åt lunch på en trevlig restaurang.

Kram Catarina

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Härliga tyger och det skall bli kul att följa ditt arbete med kvilten.
Kram Gudrun

Kerstin sa...

Åsa har mycket fina tyger! Jag är så sugen på en kurs på "Rosa"...!!
Kram Kerstin

Christina sa...

Svart/vita tyger är alltid bra att ha:) Kram Christina

Wivi sa...

Snygga tyger. Samlar också på mig lite svart/vita tyger.
Kram

Wivi sa...

Snygga tyger. Jag samlar också på mig lite svart/vita tyger.
Kram

Veronica sa...

Att sy ett Log-Cabintäcke står även på min vill sylista, härliga tyger. kram Veronica