måndag 12 november 2012

Jelly Roll-toppen klar

Nu har mina block blivit klara, som jag sytt av en Jelly Roll i batiktyger, fick idén till blocket från en kvilt jag såg på nätet. Det är första gången som jag testat med färdigskurna remsor men säkert inte den sista.

Kvilten blev större än jag hade tänkt mig från början,  den här blir145x145 cm. Baksidan är också klar och vadd finns hemma så jag hoppas jag kan få ihop den i veckan. Hur jag ska kvilta den har jag ej bestämt ännu, var lite inne på att handkvilta den, men det visar sig vad det blir.

Här är ett par bilder på den blivande bonaden:



Kram Catarina

20 kommentarer:

Eva sa...

Så snygg den blir.
Kram

Gun Syr och Stickar sa...

Wow, vad läcker. Kram Gun

evaj sa...

Jätte fin quilt Catarina!!!Bra jobbat!!Kram

Gudrun sa...

Oh, så vackert mönster och vilka underbara färger.
Kram Gudrun

Katarina sa...

Fantastiskt läcker! Gillar både mönstret och de ljuvliga färgerna! kram Katarina

Gunilla sa...

Kanonlyckad kvilt!
kram

Wivi sa...

Sååå vacker. Snyggt mönster och fina färger.
Kram

Kerstin sa...

Håller med alla dom andra - den är SÅÅÅ fin!
Kram

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jättesnygg, och mönstret passar så bra till batiktygerna!

Immi sa...

Så jättesnygg! Kram..

Bibbi sa...

Åhh... vad du har jobbat på Catarina! Så snyggt det blev! Den kommer du att få glädje av! Visst är det roligt med remsor?
Kram

Birgitta i Gävle sa...

Jättefin...............

Anonym sa...

Den gillar jag mycket :o))

Lena P

Lena sa...

Super-Duper läcker!Härliga färger.
Kram Lena i Kungsängen

elis abet sa...

Mycket fin. Batiktyger är så härliga.
Elisabet i JÄrfälla

lisailysekil sa...

Javisst är det både roligt och smidigt att jobba med färdiga remsor.Kvilten är så läcker,både färgmässigt och mönster-mässigt (har aldrig sett detta mönster tidigare).Kram fr Lisa i Lysekil

Kerstin sa...

Underbart ljuvlig är den!
Ser fram emot att se den klar och IRL.
Kram kerstin

annemarlen sa...

Vilken superhärlig kvilt! Riktigt riktigt läckert.

Ha en skön helg, kram!

quilt-majan sa...

Så snygg quilt :)

Brita - the QuiltTopMaker ;-) sa...

Men så himla snygg! Supersnygg! Waow!
Ja, det finns inte nog många superlativ!