tisdag 8 september 2015

Lite mindre saker .......

.... har jag sytt de senaste veckorna. För ett tag sedan sydde jag små kassar och som jag visade här på bloggen och de senaste två har jag nu sytt klara och de blev så här:




Ett par grytlappar blev till en present:


Har även sytt några Hexagoner när vi åkte till och från Stockholm i helgen, vad det ska bli av dem vet jag inte, men jag har en hel del scraps ifrån batiktyger, som jag tänker använda till dessa:


Eftersom  Bambi syr med sin Quiltglädje har öppet sin Visa och Berätta till midnatt, länkar jag till hennes blogg.

Kram Catarina


10 kommentarer:

evaj sa...

Tack för din länkning och inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

Kerstin sa...

Härliga alster du sytt! Spännande att få se sen vad du gör av dina hexagoner. Kram

Gudrun sa...

Fina saker du sytt. Väskorna är ju så praktiska.Ja,grytlapparna också:-))
Kram Gudrun

Edith sa...

Praktiska och snygga kassar. Grytlapparna med jordgubbsburken är helt underbara! Vad flitig du är!

Annika sa...

Kassar kan man aldrig få för många av ! Skall bli kul att se vad hexagonerna blir till för något. kram

Gunilla K sa...

Vilka fina saker du sytt!
Kram Gunilla

Gunilla K sa...

Vilka fina saker du sytt!
Kram Gunilla

Eliot syr sa...

Vilka roliga grytlappar och kassarna är bara så bra. Ha en trevlig helg, kram!

Annette sa...

Fina väskor du har sytt i härliga färger och hexagoner i batiktyger blir jätte fint.
Må så gott

Anonym sa...

Hej Catarina, vilka härliga kassar du har sytt ! Var kan man få tag i mönstret ?
//Helene i Broddetorp